Kontrola PIP w firmie transportowej - Co musisz wiedzieć i jak się przygotować?
PIP może skontrolować firmę transportową pod kątem legalności zatrudnienia, ewidencji czasu pracy, wynagrodzeń i obsługi tachograf...

Kontrola ITD na drodze i w firmie - co warto wiedzieć?
Kontrola Inspekcji Transportu Drogowego kontroluje firmy transportowe zarówno na drodze, jak i w siedzibach, a możliwym efektem są...

Co oznaczają symbole na tachografie cyfrowym?
Na tachografie cyfrowym stosuje się cztery kluczowe symbole: kierownica (czas jazdy), łóżko (odpoczynek), przekreślony kwadrat (dy...

Karta przedsiębiorstwa – co to jest i czy jest konieczna?
Karta przedsiębiorstwa to dokument wydawany firmom transportowym przez PWPW, używany do identyfikacji przedsiębiorcy w systemie ta...

Dobra reputacja firmy transportowej i konsekwencje jej utraty
Dobra reputacja firmy transportowej to wymóg prawny i fundament zaufania w branży TSL. Oznacza brak poważnych naruszeń przepisów i...

Zasady korzystania z opcji OUT w tachografie
Opcja OUT w tachografie to specjalna funkcja umożliwiająca wyłączenie wybranych przejazdów spod przepisów Rozporządzenia 561/2006 ...

Błędnie ustawiony selektor tachografu – co to jest, i co z nim zrobić?
Błędnie ustawiony selektor tachografu to sytuacja, w której urządzenie rejestruje niewłaściwy tryb aktywności kierowcy, np. odpocz...

Ile zarabia kierowca ciężarówki w Austrii? Płaca sektorowa w Austrii
W Austrii płaca sektorowa dla kierowców C+E z 2024 r. ustalona została przez Kollektivverträge i wynosi ok. 12,78 €/h dla osób bez...

Ile zarabia kierowca TIRa w Holandii? Płaca sektorowa w Holandii
W Holandii płaca sektorowa kierowców ciężarówek wynika z układu CAO i zależy od wieku oraz stażu. Obecnie minimalna stawka dla pra...

Ile zarabia kierowca TIRa we Francji? Płaca sektorowa we Francji
We Francji dla kierowców międzynarodowych obowiązuje tzw. płaca sektorowa, która od 2024 r. wynosi ok. 12,09 EUR brutto za godzinę...
